dag två efter hans semester

två veckor av 24 timmar om dygnet gick alldeles för fort
det känns fortfarande som igår
när jag kom insläpandes med väskan genom dörren
för att finna honom i min säng
som världens finaste överasskning ever
och att ha varit med honom dygnet runt
i fjorton dagar
har bara gett mig mersmak
det har aldrig funnits en sekund då jag längtat bort från honom
jag vill bara ha mer
mer av hans närhet
mer av hans allt

när jag sitter här i hans sovrum
dag två efter semestern tagit slut för hans del
så omges jag av en nästan skrämmande värk i kroppen
om jag tycker det är jobbigt nu
vad kommer jag då inte tycka sen
när jag tvingas ner till malmö igen?
allt jag vill
är att flytta mina saker hit
nu
börja vårt liv som sambos
nu
men jag har fortfarande obilgations i malmö
fram tills jag får ett jobb här i göteborg
så har jag ju fortfarande bebis där nere
och ett liv där
som jag undrar om mina föräldrar är villiga att låta mig åka ifrån
om inte livet här kan erbjuda mig något som malmö inte kan (förutom min stora kärlek) --> a job

ju mer vi pratar om det
jag och mattias
the whole moving-business
ju mer verkligt känns det också
och allt jag vill
är att sätta ett datum för ett flyttlass
jag trodde inte att man kunde känna sig såhär säker på sin kärlek
but I do
jag är helt säker
på att jag vill lägga kropp och själ
hela mitt hjärta
in i detta förhållandet
detta underbara förhållande
som gett mig mer redan nu
än vad jag trodde att ett förhållande var kapabelt till att ge
he really is my dream
my knight in shining armour

snälla anställ mig
anyone
please
(och vad som retar gallfeber på mig
är att sista ansökningsdag på de jobb jag sökt den sista tiden
är så långt borta
what the fuck
det behövs inte en hel månad
låt ansökningsperioden vara ett par dagar
punkt slut)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0